מנהיגות חינוכית ושינוי חברתי היא תכנית ייחודית לבגרות בהיקף של 5 יחידות. יעד התכנית לטפח בנות ובני נוער, מנהיגי חינוך מבקרים שינוי חברתי קהילותיהם. על פי תפיסת התכנית, טיפוח זה יקרה באמצעות לימודים עיוניים בחינוך ובמדעי התומכים: סוציולוגיה ופסיכולוגיה, והתנסות ביישום מעשי על ידי חקר בעיה חברתית אותנטית, והפעלות איתה בכלים של התערבות חינוכית. בשיאה של התכנית, שירותי עורכים מחקר פעולות, מחקרים ומחקרים "בעיה חברתית" במרחב הקהילתי של בית הספר, ומפתחים ומפעילים "תכנית חינוכית" שנועדה לתת מענה או לצמצם את הבעיה החברתית. מכאן נוצר המבט הרחב על חינוך, כקשר בין סוציולוגיה , פילוסופיה ופסיכולוגיה, מנהיגות , ומחקר פעולה. לטווח הרחוק אנו שואפים שבוגרי המגמה יראו בחינוך תחום התמחות ועיסוק גם בבגרותם, כאזרחים מעורבים, בעלי עניין ומחויבות לחברה ולקהילות.
המגמה החלה בביה"ס לראשונה בשנה"ל תשפ"ד.