תכנית הלימודים בכיתה יא’ כוללת: חלק עיוני וחלק מעשי
-
- מבוא – היסטורית הקולנוע – התלמידים ילמדו את הבמאים שמהווים אבני יסוד בהתהוות הקולנוע במהלך השנים. מהאחים לומאייר ועד צ’ארלי צ’פלין. מבוא התבסס על לימוד הקולנוע בין השנים 1894-1930.
-
- צילום , תאורה וקומפוזיציה- גדלי פריימים, זוויות צילום, תנועות מצלמה, קומפוזיציה, מיזנסצנה ותאורה
-
- תיאוריות קולנועיות – תאוריות קולנועיות של קלאסיציזם, פורמליזם וריאליזם
-
- עריכה – עריכה אנליטית, עריכה סינתטית, עריכה מקבילה, קצב עריכתי וסוגי חיבורים של שוטים. הנושא יכלול בתוכו את היסטורית העריכה בסרטי הקולנוע.
-
- התסריט הקולנועי – מבנה התסריט הקולנועי, נרטיב, תמה, תפקידו של התסריטאי בקולנוע.
-
- הדמות הקולנועית – אפיונים של הדמות הקולנועית בסרטים. סוגי דמויות, עיצוב הדמות הקולנועית, ייחודיות מול סטראוטיפיות.
-
- פס הקול – ערוץ המלל, ערוץ הקול, אפקטים מיוחדים בפס הקול, ערוץ המוזיקה ומונחי יסוד לעבודת סאונד בקולנוע
את הנושאים העיוניים נשלב עם תרגילים מעשיים.
בכיתת י”א נגשים התלמידים לבחינת בגרות שמהווה יחידה אחת הסופי. הבחינה מורכבת ממבחן עיוני ועבודת שוט ביי שוט.
בנוסף על התלמידים להתחלק לקבוצות ולהפיק סרט חצי גמר באורך של עד עכשיו 5 דקות.
תכנית הלימודים בכיתה יב’ כוללת חלק עיוני וחלק מעשי
-
- נושאי חובה – 6 תחנות יסוד בהיסטוריה של הקולנוע; ז’אנרים בקולנוע; סרטי אות’ר; קולנוע ותיאוריה, קולנוע ישראלי עלילתי; קולנוע תיעודי
-
- נושאי בחירה: קולנוע/חברה/פוליטיקה; קולנוע עולמי עכשווי; קולנוע עצמאי; אנימציה; דרמות טלוויזיוניות ישראליות; קולנוע ואומניות אחרות.
בסיום התלמידים יגשו לבחינה מעשית , הפקת סרט קצר עד 15 דקות. בבחינה על כל קבוצה (עד 4 תלמידים) להפיק סרט גמר. כל סרט לא יארך מ- 15 דקות. הקבוצה תתחלק לתפקידים לפי החלוקה הבאה: במאי , צלם, עורך ומפיק. כל תלמיד יבחן על פי תפקידו בקבוצה
מידי שנה יוצאת משלחת ממגמת קולנוע לשבוע למידה משותף עם ביה”ס למקצועות הקולנוע בגרמניה, התלמידים מגישים מועמדות למשלחת ועליהם ליצור תוצר קבוצתי על פי נושא שנבחר כל שנה.